DLACZEGO WARTO WYBRAĆ ROWER MARKI UNIBIKE

10 PUNKTÓW, KTÓRE NALEŻY PRZEANALIZOWAĆ, ABY DOKONAĆ ŚWIADOMEGO ZAKUPU ROWERU

Miejsce zakupu.
Zanim przejdziemy do charakterystyki produkowanych przez nas rowerów chcielibyśmy zwrócić uwagę jak niezmiernie ważny jest wybór sklepu, w którym zdecydują się Państwo kupić rower. Wbrew obiegowym opiniom aktualnie produkowane rowery to pojazdy zaawansowane technologicznie, które wymagają niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej, oraz specjalistycznych narzędzi, aby w należyty sposób przygotować rower do jazdy. W związku z tym zdecydowanie zalecamy zakup roweru w sklepie stacjonarnym, gdzie uzyskają Państwo fachową pomoc w prawidłowym doborze roweru, oraz pewność, że zapewni on wyłącznie radość z jazdy. Ponadto mogą Państwo zawsze liczyć na pomoc w bieżącej obsłudze rowerów. Zdajemy sobie sprawę, że ceny sprzedaży rowerów w sieci Internet są nieco niższe niż w sklepach stacjonarnych, jednak w większości wypadków rowery te nie są przesyłane w stanie umożliwiającym natychmiastową eksploatację. Zwykle wymagane jest dokręcenie pedałów i kierownicy określonym momentem obrotowym. Jest to o tyle kłopotliwe, że zdecydowana większość klientów nie posiada kluczy dynamometrycznych. Nie ma również gwarancji, że w trakcie transportu nie ulegnie uszkodzeniu któryś z komponentów, co przy braku dokładnego przeglądu może negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie mechanizmów, a w konsekwencji również ich uszkodzenie. Może się również zdarzyć konieczność odesłania roweru do naprawy, co z pewnością z uwagi na gabaryty nie jest łatwe, a może być również stresujące, jeżeli taka konieczność pojawi się przed wyjazdem na wakacje. Jeżeli mimo wszystko zdecydują się Państwo na zakup roweru w sieci Internet, zalecamy zlecić przygotowanie roweru do jazdy w specjalistycznym sklepie rowerowym. Przez 25 lat działalności poznaliśmy poziom obsługi i zaplecze techniczne naszych kontrahentów, dlatego sklepy posiadające pełną ofertę rowerów UNIBIKE oraz odznaczające się profesjonalną obsługą klienta postanowiliśmy wyróżnić specjalnym certyfikatem „ZAUFANY SPRZEDAWCA”. W tych punktach mogą Państwo liczyć na fachowe doradztwo przy wyborze odpowiedniego roweru UNIBIKE oraz niezwłoczną pomoc w okresie gwarancyjnym jak i pogwarancyjnym. Zwykle sklepy te oferują również dla stałych klientów rabaty na zakup akcesoriów.
Rama + widelec
Często pracownicy sklepów, które nie oferują rowerów UNIBIKE, nie mogąc znaleźć słabych punktów naszych rowerów próbują je dyskredytować twierdząc o stosowaniu przez nas ram wyprodukowanych w Chinach. Prawda jest taka, że wszyscy producenci rowerów na świecie zlecają produkcję ram w Chinach, głównie z uwagi na zaawansowanie technologiczne fabryk (podobnie jak w przypadku elektroniki) oraz koszty produkcji. Bardzo chętnie zlecalibyśmy produkcję ram w Europie, ale niestety pomimo potencjału technologicznego aktualnie na europejskim rynku nikt nie chce podjąć się ich produkcji na dużą skalę z uwagi na wysokie koszty produkcji. Istnieją jedynie mali wytwórcy, spawający ramy na indywidualne zlecenia. Nasze wieloletnie doświadczenie pozwoliło nam wybrać producenta ram, który spełnia nasze wysokie standardy i precyzyjnie wytwarza projektowane przez nas ramy. Jest to producent, który realizuje również zlecenia znanych światowych marek, co dodatkowo budzi zaufanie w rzetelne wykonanie zlecenia. Jesteśmy przekonani o wysokiej jakości stosowanych ram, dlatego dajemy klientom możliwość wydłużenia gwarancji na ramę do 5 lat. Aby jednocześnie uatrakcyjnić oraz zredukować wagę ram stosujemy do ich produkcji hydroformowane i cieniowane rurki oraz główki przystosowane do wewnętrznych kompletów sterowych. Sztywność ram MTB, cross i wyprawowych rowerów trekkingowych została zwiększona przez zastosowanie rury podsiodłowej o średnicy 34.9mm. Drugim elementem stanowiącym bazę roweru jest przedni widelec. Od lat stosujemy amortyzatory jednego z wiodących producentów, firmę SR SUNTOUR. Produkty tej firmy są powszechnie stosowane w rowerach dobrej klasy. Odznaczają się zaawansowanymi technologiami oraz atrakcyjnym designem. Elementem łączącym ramę z widelcem jest komplet sterowy. W naszych rowerach montujemy stery produkowane przez firmę TH, właściciela marki FSA (fullspeedahead.com). Produkty tej firmy stosowane są przez zawodowe grupy kolarskie, dlatego ich wybór nie budzi naszych wątpliwości.
Koła
Zwykle przy zakupie roweru zwraca się uwagę na przerzutki, niejako definiując w ten sposób klasę roweru. Naszym zdaniem zdecydowanie bardziej istotne w rowerze są koła, a ściślej mówiąc elementy, z których są zbudowane. Ma to szczególne znaczenie przy stosowaniu kół z 32 szprychami. Zdecydowana większość naszych rowerów wyposażona jest w piasty SHIMANO (shimano.com). Jedynie w rowerach dziecięcych stosujemy sprawdzone modele marki QUANDO (ktgroup.net) a w rowerach szosowych piasty FORMULA (formulahubs.com), z uwagi na brak piast SHIMANO z wymaganą ilością otworów. Od wielu lat stosujemy dwuścienne obręcze dwóch wiodących w Europie firm: MACH1 (mach1.fr) i RODI (rodi.pt). Wykonanie obręczy dobrej jakości nie jest sprawą prostą. Chodzi przede wszystkim o jej sztywność, identyfikowaną przez profil obręczy. Poza tym istotne jest osadzenie nypla w otworze obręczy. W obręczach o niskim profilu stosujemy w otworach specjalne zakuwki, które gwarantują prawidłowe osadzenie nypla, a co za tym idzie zminimalizowanie luzowania się szprych. W obręczach o wysokim profilu (stożkowych) nie jest to konieczne z uwagi na większą ilość materiału w miejscu osadzenia nypla. Ponadto niecentryczne umieszczenie otworów w stosowanych przez nas obręczach zapewnia uzyskanie prawidłowego kąta nachylenia szprychy w kierunku kołnierza piasty, co znacząco wpływa na sztywność koła. Zdecydowana większość szprych oraz wszystkie nyple stosowane w naszych rowerach produkowane są przez belgijską firmę SAPIM (sapim.be), firmy o prawie 100-letniej tradycji. W zależności od modelu roweru stosujemy szprychy Leader, Strong lub D-Light. Niezmiernie istotne są też nyple Polyax, których zaokrąglona główka zapewnia ułożenie szprychy z nyplem w jednej linii i pod prawidłowym kątem. To co w dużym stopniu wpływa na właściwości trakcyjne to opony. Ogumienie, w jakie wyposażamy nasze rowery w głównej mierze produkowane jest przez lidera w kategorii opon do rowerów, niemiecką firmę Ralph Bohle GmbH, właściciela marki SCHWALBE (schwalbe.com) i IMPAC. Różnorodność bieżników oraz stosowanych technologii pozwala nam dobrać odpowiednią oponę do każdego roweru z naszej kolekcji, a klientom zapewnić satysfakcję z ich właściwości. Pragniemy zwrócić Państwa uwagę również na dętki produkowane przez tą samą firmę. Poza 16-calowym rowerem dla dzieci wszystkie posiadają gwintowany zawór, co ułatwia pompowanie dętki, ponieważ nie ma możliwości wpadania zaworu w kierunku opony. Ponadto, dętki SCHWALBE cechują się wysoką niezawodnością, ponieważ każda jest w ciągu 24 godzin sprawdzana w fabryce pod kątem stałości ciśnienia. Dodatkowo wysoka wartość butylu oraz czystość surowca sprawiają, że dętki SCHWALBE dłużej utrzymują ciśnienie powietrza.
Hamulce.
W naszej ofercie mamy rowery z różnymi rodzajami hamulców – typu V-Brake, tarczowe, szosowe oraz rolkowe. W rowerach dla dzieci stosujemy hamulce TEKTRO (tektro.com) typu V-Brake o zadowalającej sile hamowania dla tej grupy użytkowników. Prawie wszystkie pozostałe rowery wyposażone są w hamulce SHIMANO. Naszym zdaniem hamulce SHIMANO są bezkonkurencyjne. Jest to zauważalne już w przypadku hamulców V-Brake. Proponujemy przetestować w sklepie pracę dźwigni hamulca SHIMANO z hamulcami SHIMANO i dla porównania z hamulcami innego producenta. Reakcja hamulców na nacisk dźwigni jest zdecydowanie lepsza w przypadku hamulców SHIMANO. Efektywną kontrolę nad rowerem uzyskamy już naciskając na dźwignię jedynie dwoma palcami. Naszym zdaniem również w przypadku hamulców tarczowych SHIMANO nie ma sobie równych. Zastosowanie systemu Center Lock praktycznie wyeliminowało problem „falowania”, co dość często zdarza się w przypadku stosowania tarczy mocowanych za pomocą śrub. Biorąc pod uwagę szereg innych zaawansowanych funkcji, zapewniających doskonałą modulację i siłę hamowania możemy stwierdzić, że hamulce SHIMANO to optymalny wybór.
Układ kierowniczy.
Zawsze dbaliśmy, aby nasze rowery zapewniały uzyskanie prawidłowej pozycji rowerzysty, zapewniającej komfort jazdy. Z tego powodu większość naszych rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich od lat wyposażana była w kierownice o optymalnym kształcie oraz regulowane wsporniki kierownicy. Mając świadomość jak niezmiernie ważna jest prawidłowa sylwetka na rowerze zdecydowaliśmy się wyposażać coraz większą ilość rowerów UNIBIKE w ergonomiczne kierownice i wsporniki niemieckiej marki ERGOTEC (ergotec.de). Komponenty tej marki są projektowane przede wszystkim ze szczególną uwagą zwróconą na uzyskanie optymalnej pozycji rowerzysty zależnie od stylu jazdy. Ponadto wszystkie są testowany pod kątem bezpieczeństwa, co jest niezmiernie istotne w przypadku układu kierowniczego. W rowerach MTB i cross stosujemy również pogrubiane kierownice o średnicy 31.8mm, zwiększając dzięki temu sztywność całego układu. Zależnie od typu roweru stosujemy różne chwyty kierownicy. W rowerach o sportowym charakterze chwyty zapewniają pewne trzymanie kierownicy. Kształt i materiał, z którego wykonane są chwyty zmienia się wraz zmianą stylu jazdy na bardziej komfortowy. Stosowane przez nas modele doceniają klienci podczas jazd testowych. Zapraszamy do testów w punków sprzedaży rowerów UNIBIKE!
Błotniki.
Wszyscy turyści wiedzą jak ważna jest dobra ochrona przed wodą, stąd istotne jest stosowanie dobrej jakości błotników. Również w tym przypadku UNIBIKE nie uznaje kompromisów. Stosujemy wyłącznie błotniki niemieckiej firmy SKS (sks-germany.com), producenta istniejącego od 1921 roku. Mamy gwarancję dobrej ochrony i stabilnego mocowania. Ponadto błotniki są elastyczne, dzięki czemu trudno je uszkodzić, a stosowane systemy ASR czy ESC zwiększają bezpieczeństwo jazdy. Druty automatycznie zostają odłączone, kiedy w koło wplącze się jakiś przedmiot, chroniąc rowerzystę przed upadkiem. Ponadto trzeba również wspomnieć o estetycznej stronie błotników SKS. Z pewnością uatrakcyjniają wygląd naszych rowerów.
Oświetlenie
Na to zagadnienie chcielibyśmy zwrócić Państwa szczególną uwagę. Przede wszystkim dlatego, że bardzo często jest bagatelizowane przez rowerzystów, a przecież decyduje o naszym bezpieczeństwie na drodze, nie tylko w nocy, ale również w pochmurne dni. Ponieważ jakość jest dla nas priorytetem w każdym elemencie roweru, zdecydowaliśmy się wyposażyć większość naszych rowerów w produkowane w Niemczech oświetlenie BUSCH & MULLER (bumm.de), zasilane piastą z prądnicą SHIMANO. Pod względem stosowanych technologii jest to najbardziej innowacyjna firma na rynku. Stosowane w lampach przednich diody IQ i światło do jazdy dziennej Light24, a w lampach tylnych technologia LineTec sprawiają, że już z daleka można rozpoznać rower z oświetleniem BUSCH & MULLER. Oczywiście wszystkie rowery UNIBIKE posiadają lampę tylną wyposażoną w światło postojowe. Mamy nadzieję, że powyższy opis przybliżył Państwu techniczną stronę rowerów UNIBIKE i przekonał, jak bardzo istotna jest dla nas dbałość o detale. Jest to aspekt, który niewątpliwie wyróżnia nas od innych marek rowerów, zarówno producentów krajowych jak i światowych. Warto również wspomnieć o stronie wizualnej produkowanych przez nas rowerów. Oczywiście śledzimy obowiązujące trendy, ale nigdy nie ulegamy nadmiernie modzie, która przemija, a przecież rower kupuje się na lata. Dlatego pod względem kolorystki nasze rowery cechuje klasyczna elegancja, która również po latach z powodzeniem konkuruje z wzornictwem nowych modeli rowerów.
Jeżeli w powyższym tekście nie znaleźli Państwo odpowiedzi na nurtujące pytania, prosimy o kontakt. Zawsze chętnie postaramy się rozwiać Państwa wątpliwości.